Passa al contingut principal

12/10/16 Operació Pastorets Part 1 : Positiu de la cara

Aquest any els actors protagonistes de Pastorets del Grup de Teatre Gespa m'han demanat una pròtesis de fx facial de nivell 2. Els personatges son: Santanàs interpretat per Xavier Colom i Llucifer interpretat per Gemma Carreras. Ja fa molt temps que em moria de ganes de fer un FX nivell 2, després de mirar 3 o 4 temporades el programa Face Off, el concurs americà de Artistes del FX, jo no podia ser menys. Tot i que ja sabia que els materials són cars i la infraestructura es de taller d'artista, he ajustat el pressupost, i faré només mitja cara, de llavis cap amunt. Per alguna cosa he de començar. 

El primer que farem és treure el negatiu de l'actor, per fer un motlle positiu de la seva cara. Per tenir, així,  les proporcions  exactes per on cal modelar la protessis i que quedi perfecte sobre de l'actor. 

Pas 1. Alginat per treure el màxim detall del rostre. Ull amb aquest producte,  que qualla molt ràpid, i la primera vegada ho va fer al recipient i no a la cara....encara que sembli que no està lligat tens menys de 2 minuts per aplicar-lo. Al lloro doncs amb la rapidesa. Es millor fer-ho amb dues persones, si no tens pràctica. Aquest va ser el meu cas.

Pas 2. Fixar l'alginat amb venes de guix. L'alginat te poca consistència per si sol, cal doncs fer-ho amb guix. Molt pràctic doncs, les venes de guix per escultor o les de ús mèdic. Aquest pas requereix mes temps de quallat. 

Pas 3. Treure el negatiu de la cara de l'actor, amb compte o us emportareu alguna cosa seva...com cabells o pell. Amb amor surt tot.

Pas 4. Ràpidament amb guix, fer el motlle del positiu. Penseu que l'alginat te una durabilitat de 15 minuts, després ja perd consistència i comença a encongir-se. 

Pas 5. Fabricar un peu o peana per treballar...això ha estat el més difícil, ja que no tenia motlles, he utilitzat una caixa de cartró i un motlle de reposteria.

Ara només cal esperar i per veure el resultat final.




Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Febrer 2022 Monogràfic de Maquillatge als alumnes del FIB de l'Escola Memory

Per tercer any, i després de la Pandèmia,  he participat en els Monogràfics de la Formació FIB de l' escola Memory . Durant una setmana he pogut donar classe de maquillatge teatral als alumnes de segon del FIB.  L'escola, que és un referent del teatre musical, dins la formació bàsica que fem de maquillatge teatral, a hem fet un dia de FX, efectes especials de primer nivell amb ferides, morats i cremades.  Els alumnes de l’escola memory  aprenen ràpid i el més important, li posen moltes ganes.  Així que vaig pujar una mica el llistó per a maquillatges més elaborats. Està clar que els alumnes tenien fusta d'actors i bons maquilladors que amb la pràctica podran auto-dissenyar-se els seus propis maquillatges. Ha estat fantàstic poder veure en una setmana l'evolució dels actors en el maquillatge i veure com superen les dificultats dels materials i els dissenys.  Estic molt orgullosa de la feina i dedicació que han fet. Segur que els veuré molt aviat actuant en algun teatre a

Cabaret de Kurt Valentine

El passat 18 i 19 d'abril amb el meu Grup de teatre el Grup Artístic el GALL varem representar a l'Escola Pere Vila,  el Cabaret de Karl Valentine.  Aprofitant el fantàstic i merevellós curs d'interpretació de Teatre que ens ha fet la Mireia Sanmartin. Us convido a fer-vos fans i a veure totes les Fotografies al Facebook del Cabaret de Kurt Valentine del Grup Artístic el GALL Em fa molt feliç haver fet el disseny del maquillatge, amb la supervisió, es clar, de la directora. Amb el Gall és fàcil maquillar, quasi tothom és autònom i jo només dono les directrius, i alguns tocs que la gent no pot o no vol fer. Però al dia següent ja es fan tot sols. És fantàstic.

7/10/2015 Centre Obert Ció Barjau

El dimecres passat 7 d'octubre vaig tenir el plaer de participar en la jornada de portes obertes, d'un nou equipament a l'example. El Centre Obert Ció Barjau es un equipament per infants i adolescents on la Turuleta band va poder participar. Una gran cortina de bombolles de sabó a tot el carrer compte borrell, 128 donava la benvinguda als visitants, a la porta el meu company Sr. Chuche feia passar als visitants on la Sra. Gominola els esperava dins per fer el pintacarones. A mitja tarda va començar el show on nens i nenes varen gaudir molt de l'espectacle de la Turuleta Band amb el seu Showman habitual David Soro. Com sempre, m'ho vaig passar genial maquillant! Gràcies! Molta sort en aquest nou projecte que ara comença amb aquest Centre Obert Ció Barjau, que sigui un èxit en tots es sentits. La veritat és que les ganes que hi posen i la valentia de fer-ho, només amb això, ja és un èxit. Felicitats!

24/1/2017 Entrevista a ModStudios

Aquest any 2017 comença amb força. Aquest gener de la mà de Albert Luaces de Estudi 7 i Ricard López de Ricard López Photography es publica el primer número del magazine digital trimestral  ModStudi os . Aquest projecte   vol ser una xarxa activa de professionals fotògrafs, models, estilistes, maquilladors i perruquers.  Tenen molts projectes en marxa que encara no puc anunciar, però dir-vos que entre ells hi ha Shootings, Workshops, lloguer d'estudi, cartera de models i moltes coses més.  Dir-vos que estic molt contenta de participar en aquest aquest número, on puc deixar el meu granet de sorra pel que fa al maquillatge , una part molt important d'una sessió fotogràfica.  Si voleu llegir la meva entrevista amb deteniment clica aquí.

25 i 26 de Febrer Una Bernarda Borinota molt guerrera!

Ja fa mesos l'actor i amic Sergi Bernat em va demanar que el maquillés en el seu gran paper a la Casa de Bernarda Alba. Com haureu suposat, feia de protagonista, amb el paper de Bernarda, la mare amargada i dolenta. El paper, a en Sergi li anava com anell al dit. Em trobava doncs, amb un gran repte.  Una caracterització d'envelliment teatral i afegint que era un home i no una dona a caracteritzar. Vaig utilitzar el Flash color, com sempre, per crear les arrugues i vaig potenciar-ho amb la paleta de sombres. Li vaig voler donar una forma entre trista i dolenta, com marca el personatge. La veritat és que m'ho vaig passar d'allò més bé amb el grup de teatre dels borinots de Sants . Aquests Castellers a part de fer castells, fan bon teatre, són uns artistes!